Aktuális akcióink
Frissítve: 2017.03.08.
 
| 1107. Budapest, Árpa u. 20. |
| Tel./fax: 06-1-261-9349 | Tel.: 06-1-433-4434 |
E-mail: felni@felniklinika.hu RSS

Kezdőlap megnyitása
DÍJMENTES FELÜLVIZSGÁLAT
Felnijavítás-Görgőzés
(autó, teherautó)
Gumiszerviz-Gumieladás
Motorgumi szerviz
(ki - beszerelés)
Gumitárolás és keréktárolás
Kipufogószerviz
Autószerviz - olajcsere
Új szolgáltatásaink:
Futóműszerviz
Vizsgáztatás
Flották kiszolgálása
Alumínium hegesztés
Impresszum
Galéria
Partnereink
Kapcsolat
Bazár

Miért szükséges új gumiabroncshoz új szelep?


Különféle szeleptípusok léteznek, azonban mind ugyanazt a célt szolgálják: tömítenek, lehetővé teszik a gumiabroncs levegőnyomásának ellenőrzését és szabályozását.


  • A gumiszelepek megában a kerékpántfuratban tömítenek, a fémből készült menetes szelepekbe a tömítéshez egy kis tömítőgyűrűt helyeznek.



  • A szelep meghibásodása nyomáscsökkenést okozhat.



  • A szelepfurat peremfelülete fontos a tömítés szempontjából és a szelep beszerelésekor szennyeződéstől, rozsdától, valamint sérülésektől mentesnek kell lennie.
  • A gumiszelepek is öregszenek: ennek jele, hogy egyre több repedés képződik a szeleptesten, ami veszélyes lehet.


  • Nagy sebességnél hatalmas centrifugális erő hajtja el a szelepet.


  • Egy gumiszelep kereken 20 gramm tömegű, 200km/h felett azonban 7,5 kg centrifugális húzóerő hat rá.


  • Ezért nagy sebességű gépkocsik kerékpántjain vagy dísztárcsáin szeleptámaszt alkalmaznak.


  • A centrifugális erő hatására a szelepszög nem változhat meg 25°-nál többet, ellenkező esetben szeleptámaszt (kerékdísztárcsa) vagy pedig fém alapzatú menetes szelepeket kell alkalmazni (úgynevezett Clamp-in-Ventile).


  • Gumiabroncs cseréje esetén általában a szelepet is cserélik, ami igazán jutányos áron vásárolt biztonságot jelent.


  • A szennyeződés, a por és a nedvesség menet közben a szelep finom belső szerkezetében könnyen sérülést okozhat, ezért a szelepsapkának műszaki szempontból alapvető szerepe van, mindig biztosan fel kell csavarni a helyére.


  • Nyúlási próba:

    200 km/h sebességnél a szelepre óriási centrifugális erő hat. Az öregedő gumiszelepek nem bírják ezt a nagy terhelést, aminek gyakran nem is észlelhető, rejtett levegőszivárgás lehet az eredménye az ebből adódó következményekkel együtt.



    A szelep alkatrészeinek szerepe

    1. A szeleptest
    A szeleptest légmentesen tömítve zárja a kerékpánt furatát.

    2. A szeleptű
    A szeleptűt a szeleptestbe csavarják. Tömít és lehetővé teszi a légnyomás ellenőrzését és szabályozását.

    3. Szelepsapka
    A szelepsapkát a szeleptestre csavarják. A szelepsapka pótlólagos tömítést biztosít és védi a szelepbetétet a szennyeződéstől illetve a külső behatásoktól.
    




    Akcióink:


     
    301459